7 טיפים לעסק מצליח

פתחתם עסק בשעה טובה? מזל טוב! כעת אתם בוודאי תוהים איך לגרום לו להצליח וכמובן לשמר את הרווחיות והמוניטין לאורך זמן ומהם תנאי הבסיס שמהם עסקים טובים צומחים ומתפתחים. הנה שבעה כללי ברזל שתהיו חייבים ליישם כדי לעשות את זה נכון.

איך לנהל עסק מצליח?

הסוד שאיש איננו מגלה לכם ושבדרך כלל בעלי עסקים מגלים לבדם עם הזמן, הוא שכדי לנהל עסק מצליח גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה תדמיתית, תצטרכו להקיף את עצמכם בבעלי מקצוע מתאימים ולגבש במקביל מספר מיומנויות בסיס עצמאיות משלכם. אפשר לדמות את כל אלה למרכיבים של מנוע, שתכליתו להתניע ולשנע את העסק שלכם ולצייד אתכם בכלים הטובים ביותר כדי שתהפכו להצלחה עסקית מסחררת.

אם תעקבו אחר הטיפים שמופיעים כאן, תגלו שהרבה מהם כרוכים במציאת שותפים לדרך, אבל כל אחד מהם מגלם יכולת או הזדמנות שרק אתם שולטים ומנהלים אותה. אז שנצא לדרך של צמיחה והתפתחות? הנה 7 הטיפים הגדולים ביותר לעסק באמת מוצלח:

1 – הגדרת יעדים ממוקדים וריאליים

כמו שאין נסיעה ללא יעד, כך אין עסק ללא מטרות. המטרה שלכם לא צריכה להיות רק "אני רוצה להרוויח X תוך Y זמן", אלא גם מטרות כמו "מכירה של X מוצרים תוך Y זמן", כמות עוקבים ברשתות החברתיות, כמות סניפים, צבירת נכסים דיגיטליים, יעדים שנוגעים למיתוג, לתקנות, לשיטת המסחר, להתנהלות עם ספקים, הקמת צוות עובדים וכל פעולה שהעסק אמור לייצר כדי להתניע צמיחה ורווחיות לאורך זמן.

את כל היעדים הללו אתם בוודאי מכירים בתור "תוכנית עסקית", שמגלמת בתוכה את כל היעדים והמטרות השנתיות (לעתים גם יותר) בחלוקה לרבעונים, כאשר בכל אחד מהם משימות רלוונטיות. קיימים סוגים נוספים של תוכניות עבודה כמו תוכנית כלכלית, שיווקית, מכירתית וכו' – כל אחת תשרת סט אחר של צרכים ומטרות בעסק.

2 – מיקור חוץ

נאמר שמנהל חכם יודע להאציל סמכויות. ולכן אם תרכזו את מלוא העבודה על הגב שלכם, כולל טיפול בבירוקרטיה, אדמיניסטרציה ובלקוחות, לא רק שהעסק עצמו לא יתפקד כראוי, אלא שהשחיקה שלכם תהיה מהירה ביותר.

מיקור חוץ מאפשר לכם להתמקד בפעילות העסקית ולהתפתח באפס הפרעות ואתם בהחלט יכולים לבחור מה נותר בטיפולכם ואיזה פעולות בעסק להוציא החוצה.

3 – התפתחות אישית ומקצועית

גם אם העסק מתפקד כראוי, הוא זקוק לחזון. אתם רוצים וצריכים לכוון קדימה ולנסות להבין לאן העסק שלכם עשוי ורוצה להתקדם וכיצד אתם מעוניינים לראות אותו בעוד שלוש, חמש או עשר שנים מהיום.

את האלמנטים שמרכיבים את הצעד הבא בעסק שלכם מתחילים לטפח כבר היום, באמצעות מהלכים אישיים ומקצועיים שיכולים להציב אתכם על המפה: מיצוב השם שלכם כאוטוריטה בתחום שבו אתם עוסקים, השתתפות בהרצאות והשתלמויות מקצועיות, רכישת כלים ומיומנויות נוספות דרך קורסים, יצירת שיתופי פעולה עם בעלי עסקים בתחומים משיקים לשלכם, רכישה של ציוד מתקדם ואיכותי יותר עם הזמן ועוד.

4 – בניית תכנית שיווקית

הזכרנו קודם את שלב הגדרת האסטרטגיה והיעדים דרך תכניות שונות וכאן המקום להתמקד בתוכנית השיווקית באופן מיוחד. תכנית זו אמורה לספק לכם את המעטפת המרכזית ביותר לפעילות מול הלקוחות שלכם – כיצד להנגיש את המסרים של העסק, באילו טכניקות מכירה להשתמש, לאיזה קהל מטרה אתם פונים ומתי ובאילו פלטפורמות פרסומיות ומדיות אמור כל זה להתבצע.

התוכנית השיווקית שלכם מוכרחה לכלול בנקודה כזו או אחרת ליווי מקצועי, כדי שיהיה מי שיגבה את העמידה ביעדיה וידע לשנות אותה באופן דינמי גם על סמך נתונים לא צפויים בשטח, כמו מגפה, מצב לחימה, משבר מדיני ועוד.

5 – השקעת זמן בניהול ושימור לקוחות

לקוח נאמן הוא בהכרח לקוח חוזר, שנכון לרכוש מכם מוצרים ושירותים שכבר רכש בעבר לצד כל דבר חדש שאתם יכולים להציע לו. לקוח חוזר הוא לקוח ממליץ, שמספר עליכם לאחרים ומגדיל לבדו את קהל הלקוחות שלכם ללא הוצאות על הפרסום. לקוח ממליץ הוא לקוח שתורם למוניטין החיובי שלכם ומבסס את האיכויות הבולטות ביותר סביב המותג. אז שווה להשקיע בו? שווה בהחלט!

כמובן שלעולם תצטרכו להיות בתנועה לגבי איסוף של לקוחות חדשים, אבל מוטב שתהיה לכם תכנית מדויקת בנוגע ללקוחות הקיימים ולא רק מדיניות מכירה שמתייחסת ללקוחות פוטנציאליים.

6 – ניהול זמן נכון

כבעלים של עסק, יש לכם זמן קצוב מאוד להתמקד בתוכו במכלול של דברים. בעיקר בצעדים הראשונים של העסק, תגלו שכל משימה פשוטה היא בעצם עניין מורכב ושתהליכים ששיערתם שיסתיימו בסוף היום כבר נכנסים לשבוע השני שבו אתם מנסים להשלים אותם. ניהול זמן נכון הוא מיומנות שתהיו מוכרחים לסגל כבר מתחילת הדרך, אם אתם באמת מעוניינים להגיע ליעדים חדשים, לשפר ולהשתפר כמה שיותר מהר.

קיימות עשרות דרכים שבהן אפשר ללמוד כיצד לחלק ולנהל את הזמן, אך ההמלצה שלנו למתחילים בשלב הראשון תהיה לנסות להתמקד במשימה אחת בכל פעם, להגדיר עבורה מסגרת זמנים ברורה ולא נזילה ולהכיר במצבים שבהם לא הצלחתם לבד ואתם צריכים להאציל סמכויות כדי להתחיל להתקדם.

7 – ומעל לכל – אמונה עצמית

אם יש לכם חלום, רעיון או תשוקה לעסק בתחום מסוים, האמינו שאתם יכולים. זה אולי קלישאתי ונדוש, אך לא תאמינו כמה עסקים חדלים מפעילות מידי יום, מכיוון שהאמינו שיש בחוץ טובים מהם או שנכשלו בפעם הראשונה והפסיקו לנסות.

אמרה פעם דמות הוליוודית חכמה, שכשעולמך עולה באש, סימן שההצלחה קרובה. אם תמשיכו למקד מבט לעבר המטרה, להקדיש זמן לטיפוח מיומנויות, שיפור תהליכים בעסק, איסוף אנשים אמינים ומקצועיים סביבכם והימנעות מחששות שגורמים לכם לדרוך במקום, ההצלחה העסקית שלכם תגיע מהר משחשבתם. 

זהו, ארגז הכלים שלכם מוכן

ואפשר להתחיל להתרגש לקראת העשייה החדשה בעסק ממש עכשיו. אם תיישמו את הטיפים שהצגנו כאן בצורה תהליכית, סבלנית ונחושה, אנחנו צופים לכם עתיד עסקי מצוין ומשגשג מכל הבחינות.

נסו אותנו!

תזכורות על משימות, וידוא שהמשימה בוצעה ותיקתוק משימות – הכירו את משרד אונליין,  מיקור חוץ אנושי לניהול משימות!

נגישות
זמינה לכל שאלה :)