ניהול קשרי לקוחות אפקטיבי יטיס את העסק שלכם הקדימה
כדי לא לפספס לידים או לאבד לקוחות, כדאי לנהל את המכירות ושירות הלקוחות בחברה באופן מסודר. היתרון בניהול קשרי לקוחות במיקור חוץ הוא היכולת לעשות זאת עם תקציב מוגבל ובלי להקים מחלקה כזו בתוך העסק.
דף הבית » ניהול קשרי לקוחות – כל מה שצריך לדעת על Customer Management
דרוש לכל סוגי העסקים שמוכרים B2B ו B2C
מומלץ לבצע שימוש בתוכנות ייעודיות לניהול קשרי לקוחות (CRM)
מאפשר לשמר לקוחות באופן אפקטיבי ולהגדיל מכירות
דורש אנשי מקצוע עם אוריינטציה שיווקית ותודעת שירות
כדי לא לפספס לידים או לאבד לקוחות, כדאי לנהל את המכירות ושירות הלקוחות בחברה באופן מסודר. היתרון בניהול קשרי לקוחות במיקור חוץ הוא היכולת לעשות זאת עם תקציב מוגבל ובלי להקים מחלקה כזו בתוך העסק.
את תחום קשרי הלקוחות נראה בעיקר בעסקים המספקים שירותים שונים או מוכרים מוצרים מסוגים שונים. למשל, עסק המספק שירותי תיקונים למזגנים לצורך העניין, יידרש למערך קשרי לקוחות יעיל בשביל לנהל את הפניות של הלקוחות ולדאוג שכל פנייה מטופלת עד הפרט הקטן ביותר. גם עסק שמוכר מזגנים וירצה להגיע באופן יזום ללקוחות פוטנציאלים, ייעזר במערך קשרי לקוחות כדי להגיע אל אותם הלקוחות, להציע להם את המוצרים, לעקוב אחר מידת העניין שלהם, לחזור אליהם בהתאם לצורך וגם להציע להם שירותים או מוצרים נוספים להגדלת המכירה. קשרי לקוחות נפוצים יותר בעסקי B2C (פנייה ישירה ללקוחות פרטיים Business to Customer), שמחזור המכירות שלהם מתבסס על מכירה ללקוחות היחידניים. עם זאת גם בעסקי B2B מסוימים (עבודה מול לקוחות שהם חברות או עסקים Business to Business), חשוב שיהיה מערך קשרי לקוחות יעיל שלרוב ינוהל על ידי מנהלי פרויקטים, שכן הסוג הזה מצריך סט כלים שונה לחלוטין.
בראש ובראשונה, ניהול תקין של קשרי לקוחות עושה סדר בפניות אל הלקוחות, בלידים ובטיפול השוטף בכל פנייה. ניהול תקין נעשה דרך מערכת CRM (מערכות לניהול לקוחות) המאפשרת לעקוב אחר הפניות מבלי לפספס אף פנייה, לעדכן את הסטטוס של כל פנייה ולגזור בצורה נוחה משימות להמשך. מאגר נתונים המנוהל בצורה תקינה ויעילה מהווה פרמטר משמעותי בהחלט למערך קשרי הלקוחות.
בטווח הארוך, ניהול תקין של קשרי לקוחות מספק מידע חשוב מאוד וחיוני לצמיחת העסק. הוא מאפשר לנו לדעת איזה מוצרים או שירותים רוכשים יותר ופחות, אלו טענות מעלים הלקוחות בנוגע לשירותים ולפניות, איזה דברים יש לשנות בכל התהליך ומה דווקא חשוב לשמר.
עסק מצליח המתבסס על פנייה ללקוחות הוא כזה שיודע לעקוב בצורה מדויקת אחרי כל פנייה. במקרים רבים תידרש יותר משיחה אחת ללקוח על מנת לגייס אותו ויש צורך לחזור אליו. לקוחות רבים מתפספסים בדרך אך ורק משום שלא מקפידים לחזור אליהם. המעקב אחרי הלקוח מבטיח שדברים כאלה לא יקרו ובנוסף מאפשר לנו לטפל בלקוחות שפנו אלינו ומחכים למענה ולמידע נוסף.
ניהול תקין מבטיח שהמכירות נעשות בצורה אפקטיבית וכי אף לקוח לא נופל בין הכיסאות. כל זה נעשה על ידי ריכוז הלידים מהמקורות השונים, מחיקה של כפילויות ותיעוד מתמיד. רק כך ניתן להבטיח שהמכירות אכן יעילות וכי לא מאבדים לקוחות בתהליך.
היתרון והחיסרון במהלך כזה, הוא שכל המערך בעצם תחתיכם. מצד אחד זה מאפשר לכם לשלוט בתחום, אך ככל הנראה זה יגזול מכם זמן, אנרגיה ומשאבים כלכליים שתוכלו להשקיע במקומות אחרים בעסק. אם יש לכם את הסכומים הכרוכים בהעסקה או הכשרה של עובדים נוספים וגם ברכישה של התוכנות והכלים לניהול קשרי לקוחות יכול להיות שזאת אופציה עדיפה בעבורכם, אך אם לא, בהחלט עדיף לשקול מיקור חוץ.
האפיק הזה מאפשר למעשה להוציא את העבודה מתוך החברה אל גורם חיצוני. היתרון כאן הוא שמקבלים שירות מקצועי המתמקד כל כולו במערך הזה ואין צורך להקים מחלקה כזאת אצלכם במשרד. כך למעשה ניתן לחסוך הוצאות כלכליות משמעותיות כשלא מעסיקים עובד חדש לשם כך, ואין צורך לשלם מיסים, ביטוח לאומי וכן הלאה. מרוויחים גם חיסכון בזמן ובאנרגיה שניתן כעת להשקיע בדברים חשובים יותר כמו שיפור המוצר או השירות וגם מרוויחים את תוכנות ה- CRM הטובות ביותר לניהול קשרי לקוחות. בשביל עסקים בתחילת דרכם, עסקים קטנים ובינוניים, ארגונים ועמותות, מדובר בלי ספק בפתרון מצוין ובעיקר חסכוני. הספקים המקצועיים של "משרד אונליין" מתמחים בניהול קשרי לקוחות, ונשמח לעזור גם לכם לבנות מערך קשרי לקוחות במיקור חוץ שיזניק לכם את העסק קדימה.
100% שירותיות ו- 200% מכירתיות
ניהול קשרי לקוחות דורש יכולות מקצועיות וניסיון בתחום המכירות. השאירו לנו ולספקים שלנו את הטיפול בעבודה הזו כדי שתוכלו להתמקד בעיקר. נשמח לתת לכם מידע נוסף ללא התחייבות.
עשרות מומחים בפריסה ארצית לשרותכם
אידאלי לעסקים קטנים-בינוניים, עמותות וסטרטאפים
שירות אישי וממוקד לעסקים בכל רחבי ישראל
עשרות המלצות מלקוחות ותיקים (מעל שנה)
ניסיון בתחומי השיווק והמכירות ללקוחות B2B ו B2C
ניסיון עם כלל התוכנות לניהול משרד והנהלת חשבונות
שירותי משרד