האם מיתוג מעסיק הוא המפתח להתמדה במקום העבודה? ב-Brainnu סבורים שכן

הקמת עסק היא תהליך לא פשוט שכרוך במאמצים רבים, כסף ומשאבים פיזיים ונפשיים. העסק שלכם הוא המפתח ליצירת פרנסה ולהגשמה עצמית, וכדי להצליח, תצטרכו תהליכי עבודה יעילים, חלוקת משאבים נכונה, וכמובן מועסקים נאמנים. המועסקים הם הנכס החשוב ביותר של העסק, והם גלגלי השיניים שמניעים את התהליכים בו, מקדמים אותו, דואגים שהכל יתבצע על הצד הטוב והמקצועי ביותר, ובשורה התחתונה – מגדילים את הרווחים. אז נכון, יש הרבה מאוד דברים שצריך לדאוג להם במסגרת ניהול עסק, אבל אחד מהחשובים ביותר הוא ללא ספק סביבת העבודה של המועסקים והמוניטין של העסק בעיניהם ובעיני מועמדים לעבודה. אלו ימשכו את האנשים הטובים ביותר למשימה וישמרו את מי שכבר התגייס לביצועה. אז כדי להבין בדיוק איך לגרום למועסקים שלנו להתמיד, להשקיע ולראות במקום העבודה שלהם בית אמיתי, פנינו אל חברת BRAINNU, אחת מחברות מיתוג המעסיק המצליחות במשק הישראלי, כדי שיתנו לנו כמה טיפים שימושיים שכל בעל עסק חייב להכיר. 

מיתוג מעסיק: למומחים יש מה להגיד

אחד הכלים המשמעותיים שיכולים לסייע בשימור מועסקים קיימים ובגיוס חדשים הוא המונח שנכנס לחיינו בשנות ה-90, והוא רלוונטי כיום מאי פעם – מיתוג מעסיק. יש חברות מתמחות בשוק שנותנות שירותים כאלה, למשל חברת מיתוג המעסיק BRAINNU. ביקשנו משני חדד, מנכ"לית החברה, לשתף אותנו בניסיון רב השנים שלה בתחום, ולהסביר לנו למה זה אחד התחומים הכי חמים היום בשוק העבודה. קיבלנו מידע שימושי וטיפים יעילים שיעזרו לכם להבין על התחום – ומה לעשות כדי לבצע.

אז מה זה בעצם מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק הוא למעשה מיתוג מדויק שהמטרה שלו היא לבטא את המהות של המעסיק והחברה בעיני המועסקים והמועמדים. המטרה היא להפוך את החברה לאטרקטיבית ונחשקת כדי שמועמדים ירצו להתקבל אליה, יגישו קורות חיים, ולאחר קבלתם ירצו להישאר לטווח ארוך. את מיתוג המעסיק אפשר ליצור בדרכים שונות, שמטרתן בניית תרבות ארגונית וחיבור המועסקים לערכים של העסק. דרכים אלו כוללות בניית מוניטין ברשת, ביצוע פעולות בשטח לשיפור סביבת העבודה והתנאים של המועסקים והשקעה בפעילויות פנאי, נופשים, אפשרויות נוספות למועסקים, ועוד. כל אלו צריכים להוביל לשמירה על ההון האנושי הקיים בחברה, ולמשוך מועמדים טובים שלא יעזבו בתוך זמן קצר או יסרבו להצעות עבודה מטעם החברה.

למה צריך מיתוג מעסיק?

למיתוג המעסיק שני תפקידים עיקריים: הראשון הוא לשמר מועסקים קיימים ולגרום להם להרגיש שהעבודה היא חלק משמעותי מחייהם. הרעיון הוא לגרום להם להתחבר אל הערכים ואל המטרות של העסק, ולמלא אותם מתוך מוטיבציה אישית, רצון להצליח ולתרום למען צמיחת החברה. התפקיד השני הוא משיכת מועמדים פוטנציאליים, וכמובן טאלנטים, שיגדילו את כוח האדם של החברה, יתרמו להגדלת הביצועים והרווחים וידחפו אותה קדימה מבחינה מקצועית, חברתית וכלכלית.

מיתוג המעסיק, בסופו של דבר, הוא כלי שמשרת את המעסיק וגם תורם למועסקים: הוא שימושי עבור מעסיקים כדי למשוך מועמדים טובים, והוא גם הדרייב של מקום העבודה לספק למועסקים שלו סביבת עבודה נעימה, חיובית וגם כזו שמאפשרת למועסקים ליצור מעגל חברתי של אנשים שעומלים למען מטרה משותפת אחת ומאמינים בפוטנציאל שלה.

מיתוג מעסיק הוא בעצם השקעה לטווח רחוק של העסק בעצמו. באופן הזה העסק יוכל לייצר מוניטין של מקום עבודה שטוב להיות בו, של מקום שבו מועסקים אוהבים את עבודתם ועושים אותה מתוך רצון ולא מתוך הכרח, ובעיקר – ליצור אווירה נעימה וחיובית שתגרום למועסקים לתרום מעצמם ולדחוף את החברה לגבהים חדשים.

הכשרה, העשרה והקניית ידע מקצועי

המועסקים לא מגיעים למקום העבודה רק כדי להתפרנס, ורובם מעוניינים ללמוד דברים חדשים, להרחיב את ארגז הכלים שלהם ולרכוש יכולות חדשות בתחום המקצועי שלהם. אחת האפשרויות של החברה להטמיע את ערכי הארגון ולגרום למועסקים להזדהות איתם הוא ליצור מערך של הכשרה והעשרה, שיסייעו למועסקים ללמוד יותר, לחוות אתגרים חדשים ולהרגיש חיים ודינמיים בכל יום מחדש. הכשרות והעשרות אלו יכולות להיות במגוון רחב של נושאים, בין אם קשורים באופן ישיר לתחום המקצועי ובין אם קשורים באופן עקיף, והן גם יכולות לסייע למועסקים להתמקצע באופן נרחב יותר, כך שהם יעניקו לחברה בחזרה מהידע שרכשו. תחושת מיצוי ושעמום (מקצועיים או חברתיים) יכולים לגרום למועסקים לעזוב, וזו אחת הדרכים להישאר עדכני, חדשני וליצור אווירה יצרנית ומעודדת חדשנות במסדרונות הארגון. עם זאת, חשוב להתאים את ההכשרות וההעשרות למועסקים ולצרכים שלהם, כדי שהם יהיו יעילים ובאמת יהפכו את ההעסקה לארגון לחוויה של ממש.

גיבוש משרדי: פריחה חברתית היא לא פחות חשובה

אחת המסורות החשובות ביותר בשנים האחרונות, בעיקר בתחום ההייטק אך גם בחברות אחרות, היא גיבוש חברתי. אך לא סתם מדובר בגיבוש חברתי, אלא במסורת של גיבוש חברתי שמתקיימת מפעם לפעם, בדרכים שונות ומקוריות, וכאלו שמאפשרות למועסקים להכיר אחד את השני (בעיקר אם מדובר בארגון גדול שבו לא מכירים את כולם), להתאוורר ולהשתחרר. יש כל מיני דרכים לעשות זאת, ואם חשבתם ש-Happy Hour פעם בשבוע, אלכוהול או משחקי חברה מספיקים, כדאי לחשוב שוב ולצאת מהקופסה: זה יכול להתבטא בפגישות קבועות שזה ייעודן, בפעילויות ייחודיות במשרד או מחוץ לו, ואפילו בדיגיטל (למשל סיורים וירטואליים, פעילויות או פגישות במציאות וירטואלית, וכדומה). לא משנה באיזו פעילות תבחרו, המטרה היא יצירת תרבות ארגונית שתייחד את הארגון ותהפוך אותו לאטרקטיבי יותר, וגם תראה למועסקים שהם לא בורג במערכת, ובאמת רואים אותם. כולם מרוויחים מכך: המעסיק יכול להראות הערכה כלפי המועסקים, והם מצדם זוכים להנות יחד, להפחית לחצים ולהכיר אחד את השני טוב יותר.

נופש שנתי: אוויר לנשימה וגיבוש שאין לו תחליף

לא משנה אם אתם עסק קטן שמעסיק צוות קטן או חברה ענקית של מאות מועסקים ויותר, נופש שנתי הוא רעיון מצוין שמאפשר התאווררות וגיבוש. היעד עצמו פחות חשוב (אם כי בהחלט יש לוקיישנים אטרקטיביים ביותר, בארץ ובחו"ל), מה שחשוב ביותר הוא שזה יבוא מכם המעסיקים, כדי להראות למועסקים שיש תגמול על העבודה הקשה שלהם ושהחברה מעוניינת שהם ינוחו מעט, ינקו את הראש ויאפשרו לעצמם לצבור כוחות. מומלץ בהחלט לסגור כמה אטרקציות מעניינות, פעילויות גיבוש, מסעדות טובות וכו'.

עם המועסקים באש ובמים: אין תחליף לאוזן קשבת

אז דיברנו על פעילויות ואירועים מיוחדים, אבל אחד הדברים החשובים ביותר, שלעתים מעסיקים עשויים שלא להשקיע בו, הוא ההקשבה למועסקים שלהם. הכוונה היא לפנות זמן כדי להקשיב, כדי שתהיה להם כתובת ברורה וזמינה בזמן מצוקה וגם בשגרה. מועסקים עשויים לחוות קשיים מקצועיים, רגשיים וחברתיים, וללא אוזן קשבת, גילוי הקשיים האלה ומתן פתרונות הולמים, הם עשויים לעזוב את החברה ובכך היא תפסיד כוח אדם איכותי.

ניתן לעשות זאת על ידי הפעלת סקרים אנונימיים, הכשרת עובד לצורך כך במסגרת תפקיד ייעודי, הקצאת זמן קבוע בשבוע או בחודש לפגישה אישית עם המועסקים וכמובן לבצע הסברה על בסיס קבוע. עם זאת, חשוב מאוד לקיים את כל אלו על בסיס קבוע וגם לתת עליהם מענה כאשר מתקבלות פניות בזמן אמת, כדי לא ליצור מצג שווא של הקשבה אך בשטח לא מתקבל מענה לפניות. במקרה כזה, עשויה להיגרם פגיעה קשה באמון בין המועסקים ולמעסיק ועל כן חשוב ליצור מערך מסודר שיידע להתמודד עם הפניות.

בשורה התחתונה

רווחת המועסקים היא קריטית להצלחה של כל עסק, ולפוטנציאל הגיוס של מועמדים. השקעה במיתוג מעסיק תוכל לתת לכם תוצאות לטווח ארוך, ותגמול המועסקים בצורות שונות תעלה את המוטיבציה שלהם, תוריד את קצב השחיקה הטבעי ותסייע לכם המעסיקים למצות את הפוטנציאל של החברה באמצעות מועסקים ממוקדי מטרה, מאושרים ונחושים. אל תקלו ראש בכל אלו, משום שמקום עבודה טוב הוא מקום שמושך אליו אנשים טובים ואיכותיים, וזה המפתח להצלחה של כל חברה, ובסופו של דבר – להגדלת הרווחים וההשפעה של החברה על השוק. בהצלחה!

נסו אותנו!

תזכורות על משימות, וידוא שהמשימה בוצעה ותיקתוק משימות – הכירו את משרד אונליין,  מיקור חוץ אנושי לניהול משימות!

נגישות
זמינה לכל שאלה :)