לידים: המדריך המלא

בתור בעלי עסקים או כאילו האחראים על ניהול של העסק שבבעלותו של אדם אחר, אתם כבר וודאי מבינים את החשיבות של צמיחה של העסק, וסביר מאד שכבר גיליתם שעסק שלא צומח ודורך במקום הוא כזה שבסופו של דבר גם ילך אחורה. בדיוק בגלל זה כל עסק שהוא חייב להתמקד בפעולות ובצעדים שיביאו לצמיחתו, ואצל כל אחד כמובן מדובר על אופי עבודה שונה. 

עם זאת, נראה כי יש דבר משותף להרבה מאד עסקים בישראל, והוא הצורך להביא לידים איכותיים על בסיס קבוע שיאפשרו להגדיל את נפח המכירות, בין אם אלו מוצרים מסוימים שירותים שאתם נותנים. ובגלל שזהו נושא כל כך מדובר, חשוב שכל בעל עסק יבין בדיוק מהם לידים לעסק, מדוע הם כל כך חשובים, איך הם נראים הלכה למעשה ומה ההבדל בין לידים איכותיים לעסק ללידים לא טובים. הנה כל מה שחשוב לדעת.

לידים - מה זה?

ליד הוא לקוח פוטנציאלי המתעניין בשירות או במוצר שעסק מסוים רוצה להציע. הוא כולל במרבית המקרים את מספר הטלפון של אותו אדם שמתעניין במוצרים/שירותים, אך הרבה פעמים גם כולל פרטים חשובים נוספים כמו כתובת המייל, תחומי עניין או מידע חשוב שמסביר מדוע אותו אדם מתעניין בדבר הזה ומה הביא אותו להשאיר את הפרטים שלו (מה שהופך אגב את הליד לאיכותי יותר, על כך נרחיב בהמשך).

ניתן לייצר לידים דרך סוגים שונים של מדיה וכיום מקובל לנסות להשיג אותם דרך אתרי אינטרנט של עסקים, דרך מודעות וקידום ברשתות חברתיות כמו גוגל, פייסבוק ואינסטגרם וכן דרך דפי נחיתה ייעודיים שמטרתם הבלעדית היא לעודד השארת פרטים ולאסוף לידים. אגב, גם נציג מכירות שעומד שמקום הומה אדם ומשכנע אנשים להשאיר פרטים, עוסק למעשה באיסוף לידים והתוצר של העבודה שלו הם הלידים עצמם.

כיצד נראה ליד ואיך ניתן לראות אותו?

אם כך, על אף שרבים טועים בכך וחושבים כי מדובר על משהו מורכב הרבה יותר, ליד הוא בסופו של דבר שורה המכילה פרטים על האדם המתעניין שלרוב מדובר כאמור בשם האדם ובמספר הטלפון שלו. כיום עסקים מקצועיים שאיסוף הלידים הוא חלק חשוב ומהותי בעבודה שלהם, בוחרים לעבוד לרוב עם מערכות מיוחדות לניהול לידים שמסדרים בצורה ברורה את כל הרשומות על פי תאריך, מידת דחיפות, איכות הליד ופרמטרים נוספים שמסייעים להפוך את הליד למכירה הלכה למעשה, וזה בדרך כלל נוח, חסכוני ויעיל פי כמה מהאפשרות לנהל את כל אותם הלידים בעצמנו באופן ידני.

לידים לעסק

ובכן, יכול להיות שיהיה קל יותר לומר קודם כל איזה עסקים לא צריכים לידים. קיוסקים למשל, או מסעדות – עסקים שהמודל הכלכלי שלהם מתבסס על לקוחות מזדמנים, לא צריכים לאסוף לידים ולשכנע אנשים להגיע אליהם, אלא צריכים לקדם את עצמם באפיקים אחרים. 

לעומת זאת, עסקים שעוסקים במכירות של שירותים ומוצרים לקהל הרחב, חייבים לידים איכותיים כדי להמשיך ולהניע את הפעילות העסקית ולהגדיל מכירות. בין היתר מדובר על בתי ספר מקצועיים שמוכרים קורסים ושיעורים מסוגים שונים (לדוג' אילוף כלבים, קורסים בקוסמטיקה, קורסי נדל"ן וכו', חברות ביטוח שמוכרות פוליסות מסוגים שונים, חברות מתחום התקשורת שמוכרות חבילות סלולר, חבילות טלוויזיה וכו', חברות נדל"ן שמוכרות נכסים ופרויקטים חדשים, עסקים המשווקים מוצרים שונים ובעיקר כאלו עם תחרות גדולה או שפחות מוכרים לצרכן הישראלי והזרוע עוד נטויה, אך התמונה ברורה למדי. במרבית המקרים, עסקים שאכן זקוקים ללידים הללו, מבינים זאת מהר מאד בעצמם אם הם עדיין לא התחילו לעבוד על זה.

לידים איכותיים לעסקים

נשאלת השאלה, האם כל ליד הוא ליד טוב ואיכותי? ובכן, בהתחשב בעובדה שמרבית בעלי העסקים משלמים על כל אחד מהלידים האלו, כמובן שלא כל ליד הוא איכותי באמת. מה הכוונה? ובכן, ליד איכותי הוא מספר טלפון של אדם שבאמת מתעניין בשירות ולא כזה שהשארת הליד נכפתה עליו. הוא מכיל הרבה פעמים פרטים מזהים נוספים, מה שמאפשר למי שמבצע את המכירה לפנות באופן אישי יותר לאותו אדם. 

כמו כן, הרבה פעמים מגיעים לידים של אנשים שלא מתעניינים ישירות במוצר או בשירות שאתם מנסים למכור, אלא במשהו שנמצא ליד, וזהו ליד איכותי פחות. מנגד, לידים חמים הם כאלו שמגיעים מאנשים שהביעו עניין רב במוצר או בשירות שלכם באופן ספציפי, ואם מגיעים לידים כפולים ממקורות שונים, זה הופך את הליד לחם ואיכותי אפילו יותר. לידים מהסוג הזה ניתן להשיג על ידי שיווק איכותי, טרגוט מדויק של קהל היעד, יצירת מסרים מתאימים ונבדלים, והרבה פעמים עסקים מעדיפים לתת את המשימה החשובה הזו לשירות חיצוני מקצועי שיודע לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, היא באמצעות שירות מענה טלפוני לעסקים שמרכז את הלידים באופן יעיל ומעביר אותן למערכת CRM מסודרת. בלינק הבא תוכלו להשוות מחירים של ספקים בתחום זה ולקבל מספר הצעות מחיר.

לסיכום

עסקים הזקוקים ללידים כחלק מהמודל העסקי חייבים להבין כי מדובר על חלק מהותי וחשוב ביצירת ההכנסות ובהתפתחות העסק. על כן חייבים להכיר את הנושא לעומק, ואם תשאלו אותנו, לשים לא מעט מהצ'יפים שלכם על הדבר החשוב הזה שיעזור לכם להגיע ליעדים שאתם מציבים לעצמכם בתור מנהלים ובעלי עסקים. 

נסו אותנו!

תזכורות על משימות, וידוא שהמשימה בוצעה ותיקתוק משימות – הכירו את משרד אונליין,  מיקור חוץ אנושי לניהול משימות!

נגישות
זמינה לכל שאלה :)