sogoacc
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/misradon/domains/misrad-online.co.il/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114הצעת המחיר היא מסמך שמאגד בתוכו אספקטים שיווקיים, מכירתיים וגם משפטיים. אז איך כותבים אותה כמו שצריך וגם סוגרים בעזרתה עסקאות? בואו נצלול לתוך סודות כתיבת הצעת המחיר הטובה ביותר עם טיפים, דוגמאות וגם תבניות שאפשר להתבסס עליהן.
אז לקוח פוטנציאלי פנה אליכם וביקש לדעת כמה אתם עולים. שמעתם ממנו בקצרה על הדרישות ואולי גם הצגתם טווח, אבל כעת תצטרכו להכין ולשגר לו הצעת מחיר. זוהי התחנה האחרונה במסע השיווקי שלכם והראשונה במסע המכירתי ולכן צריך להתייחס אליה במלוא הכבוד והרצינות.
הצעד הראשון יהיה לחתור לשיחת הקדמה, אם לא בוצעה לפני כן. מומלץ לבחון את הנכסים הדיגיטליים של הלקוח, להבין את הפעילות העסקית שלו ואת מה שהוא באמת צריך. כעת עליכם לגזור מתוך הנתונים את כל מה שתביאו לעסקה: השירותים, המוצרים וטיבם, את התאריכים שבהם יסופקו ואת התנאים המלאים עבורם.
עצם שליחת הצעת המחיר עדיין לא סוגרת את העסקה בוודאות, אך ככל שהיא תהיה מסודרת, מפורטת וברורה, היא תמנע אי הבנות ותעמיד תיאום ציפיות ברור, עם סיכוי הרבה יותר גדול להיסגר.
הצעה טובה מתמקדת בשירות, כשהמחיר הוא בעצם רק השורה התחתונה. לפניכם תבנית הצעת מחיר המחולקת לשלבים ובה כל האלמנטים והפרטים שיש לכלול:
ציון תאריך, שם הלקוח, תפקידו ופרטי ההתקשרות עמו. פרטים אלה יעזרו לכם לשמור על הסדר וגם לשלוף אותם מאוחר יותר אם צריך. בראש המסמך כתבו כותרת שתיקרא "הצעת מחיר", אבל עדיף שהיא תהיה פחות גנרית כמו הצעה לחבילת מיתוג/ לשיפוץ/ לסדרת טיפולים וכו'. אפשר גם לכתוב פשוט "הצעה לתחילת עבודה".
כאן חשוב לכלול את שם העסק או נותן השירות, פועלו, תכליתו וסוג השירות המסופק. זוהי פסקה קצרה ומכירתית, אך חשוב שלא תנוסח באופן שיווקי עם עשרות סופרלטיבים. פסקה זו מהווה הקדמה להצעה שבה תדגישו את הערך המוסף שאתם מעניקים ואת התוצר שיקבל בסופו של דבר.
זוהי ליבת הצעת המחיר שבה תנקבו בכל השירותים שאתם מתחייבים לספק ללקוח, סוג המוצרים/ השירותים שיקבל מכם, הכמויות והתאריכים שבהם יסופקו. אם מדובר במספר שירותי קצה לדוגמה מנות קייטרינג והשכרת ציוד הסעדה בנוסף, השתמשו בתתי סעיפים כדי להציג אותם באופן ברור.
אם זוהי עבודה תהליכית, למשל בניית אתר אינטרנט ולאחר מכן קידום האתר, נסחו את החלק הזה בשלבים (שלב 1, שלב 2).
אפשר גם לכלול הצעות לשירותי/ מוצרי המשך או תנאים שיובילו לתשלום נוסף. אם נחזור לדוגמת הקייטרינג, ניתן לציין שהוא אינו כולל מלצור והגשה באירוע, אך ניתן לרכוש אותם במחיר X או לקבל עבורם הצעת מחיר נפרדת.
השורה התחתונה בהצעה היא כמובן המחיר עצמו – בסכום מדויק וברור, כולל מע"מ או ללא מע"מ (אם העסקה לא חייבת במע"מ, כתבו: "ללא צורך במע"מ/ עסקה פטורה ממע"מ). אם קיימים מספר מרכיבים להצעה, תוכלו ליצור טבלה עם הסכומים שלהם ולנקוב במחיר סה"כ בתחתית. הבטחתם בשיחה המקדימה מתנה או שירות כלשהו בחינם? זה המקום לציין אותם ולציין בסמוך "ללא עלות".
כעת תצטרכו לנסח כמה אשכולות של סעיפים שמאפיינים את כל סוגיית התשלום:
שימו לב שהמקדמה לא רק מבטיחה את יציאת הפרויקט לדרך, אלא גם מספרת לכם על רצינות הלקוח ומבטחת אתכם לכל מקרה שבו יחליט להקפיא או לבטל את הפרויקט ואפילו לנסות להתחמק מלשלם לכם.
חשוב לנסח סעיף שמבהיר כי אי תשלום במועד ידחה את אספקת המוצר, יביא לביטול השירות ו/או להפסקת העבודה.
חלק זה בהצעת המחיר מוקדש ללוח הזמנים: תאריכי סיום הפרויקט, אספקת המוצר או התדירות שבה יסופקו (למשל שליחת דו"ח קידום אחת לחודש). מכיוון שתאריכים אלה תלויים אצל חלקכם במידת שיתוף הפעולה והזמינות של הלקוח, נסחו סעיף שמבהיר זאת, לדוגמה: "במקרה של זמינות נמוכה, ביטול שיחות ומפגשים או העדר שיתוף פעולה, לא ניתן יהיה להתחייב ללוח הזמנים לעיל".
סעיף סופר חשוב שבעלי עסקים רבים נוטים לשכוח. כאן עליכם לפרט את כל הפרטים והאותיות הקטנות: כמה גרסאות, החלפות, מפגשים או סבבי תיקונים אתם מאפשרים, מה היקף האחריות שאתם מספקים, האם ומתי ניתן לבטל את העסקה, מה קורה כאשר הפרויקט מתמהמה מצד הלקוח, מה עליו לספק לכם כדי לבצע את העבודה ועוד.
אם הגעתם לכאן כדי להבין איך כותבים הצעת מחיר בפעם הראשונה, לא בטוח שאתם יודעים עדיין מהם התנאים והמגבלות המלאים שלכם, אך הזמן והניסיון כבר ילמדו אתכם מה להוסיף בהמשך.
המחיר של אז אינו המחיר של היום ולכן מקובל לתקף את הצעות המחיר בזמן. התוקף המקובל עומד על 14-30 ימים אך אם אתם עובדים עם ארגונים וחברות שעשויים לקבל החלטה בטווח זמנים ארוך יותר, אפשר לחרוג לכיוון ה-40 ימים.
כבר ציינו שהצעת המחיר משפיעה על הסיכוי לסגירת העסקה ומעמידה תיאום ציפיות ברור לכל משך תקופת ההתקשרות. אז מעבר למבנה ברור שבו ההצעה תיכתב, מה עוד שווה לעשות?
כתיבת הצעת מחיר היא החלק הפחות אהוב על בעלי העסקים ובצדק. יש בה לא מעט פעולות אדמיניסטרציה והתעסקות שצריך לנהל ולכן מיקור חוץ בהחלט יעזור! אנו נשלח עבורכם את הצעות המחיר לכל הלקוחות, נוודא שהתקבלו, נבצע עבורכם את הפולואפ ובכך גם נגדיל את תפיסת המקצועיות והרצינות שלכם בעיני הלקוח.
עכשיו כשאתם שולטים בבסיס, בואו לראות איך נראית הצעת מחיר לדוגמא:
25.06.23
עבור ישראלה ישראלי, מנהלת מחלקת HR בחברת יוניקורן-טק
israela@unicorn-tech.co.il
הצעה ליום גיבוש חברה בגליל המערבי
חברת "רואים גליל" רואה את יום הגיבוש המתקרב בצורה ייחודית: שעות של פנאי וחוויה משותפת בגליל המיוחד, עם דגש חזק על פיתוח מיומנויות בניצוח אתגרים וקבלת החלטות מקצועיות בעבודה. אנו מאמינים שקבלת כלים בדרך מהנה ושוברת שגרה, תסייע ליוניקורן-טק להרחיב את סט הכישורים של עובדיה ולכוון ליעדים חדשים בתחומה.
על השירות שלנו
חברת רואים גליל שמחה להציע לכם יום חברה איכותי ומגבש בעיר עכו. להלן הצעתנו ללו"ז הטיול:
08:30-10:30 – ניפגש בכניסה לעיר העתיקה בעכו, שם ימתין לכם מדריך הטיולים שלנו. משם נצא רגלית (2 דקות הליכה) למסעדת "ים-קפה" לארוחת בוקר.
10:30-12:00 – מהמסעדה נמשיך רגלית לסיור באולמות האבירים. הסיור ישלב פרטים ואנקדוטות לגבי האנשים שחיו ופעלו במסדר האבירים ומהם האתגרים שעמם התמודדו בשגרה.
12:00-14:30 – בתום הסיור נצא להפסקה בת 20 דקות ולאחריה נקיים משחק גיבוש ייחודי בסגנון "המירוץ למיליון": העובדים יחולקו לקבוצות ויצאו למשימות ברחבי העיר העתיקה, אותן יתעדו באופן אינטראקטיבי. המשימות יתבססו על קבלת החלטות, התנסות במנהיגות ועמידה באתגרים שונים.
14:30-15:30 – נקודת הסיום של המשחק תתרחש במסעדת "אורי בורי", שם נאכל את ארוחת הצהריים.
15:30-16:10 – נצא באוטובוס לכיוון פארק נפוליאון בעכו ונטפס לנקודת התצפית שם מומלץ גם להצטלם.
16:15-17:00 – על הפסגה הסימבולית נקיים סדנת מנהיגות שמועברת על ידי ג'יין דו.
17:00 – סיום היום ועלייה להסעה חזור.
פירוט השירותים המלא
חברת רואים גליל מתכננת, מארגנת ומבצעת את התיאומים המלאים מול האטרקציות ונותני השירות המשתתפים ביום הגיבוש, לרבות כתיבת החידות וביצוע ההכנה למשחק "המירוץ למיליון". יום הגיבוש יועבר עם מדריך טיולים מנוסה וצמוד מטעמנו שיספק לקבוצה מענה בכל צורך לאורך היום.
השירות אינו כולל את תיאום ההסעה.
תעריף התשלום
יום טיול מודרך בן 8.5 שעות | 3,000 ₪ |
ארוחה במסעדת ים-קפה | 1,800 ₪ |
כניסה לאולמות האבירים | 900 ₪ |
ארוחה במסעדת אורי-בורי | 3,600 ₪ |
סדנת מנהיגות | 2,500 ₪ |
מע"מ | 17% |
סה"כ | 13,806 ₪ (כולל מע"מ) |
תנאי התשלום
מקדמה
לצורך שריון יום הגיבוש והבטחת הפעילויות לתאריך 30.5 הרצוי לחברתכם, יש לשלם מקדמה בסך 6,000 ₪ עד לתאריך 30.4. יתרת התשלום תבוצע כנגד חשבונית עד לתאריך 5.6 בהעברה בנקאית. יובהר כי העדר תשלום המקדמה ימנע מאיתנו לתאם את הפעילויות הנ"ל ועיכוב בתשלום היתרה יגרור חיוב בריבית עבור כל יום איחור.
הצעתנו תקפה עד לתאריך 15.04. לא נוכל להתחייב למחירים ולתאריכים המופיעים בה לאחר מועד זה.
הצעת מחיר היא חלון הראווה, כרטיס הביקור ומצע שיווקי/ מכירתי שלאחריו העסקה תידחה או תיסגר. אם תקדישו לה את הרצינות הנדרשת, תכללו בה פירוט מלא וברור של כל המסופק מטעמכם ותעטפו אותה בשירות איכותי ומשכנע, יגדל הסיכוי שלה לסגור לכם יותר עסקאות כעת ובעתיד.
להצעת המחיר יש כמה שלבים: פרטי הנמען, פרטי החברה, מפרט השירות, המחיר, תנאי ומועדי התשלום, לוח זמנים, מגבלות ותוספות ופקיעת ההצעה. הפירוט על כל שלב מחכה במאמר.
מקובל לתקף את ההצעה ל-14-30 ימים. אם אתם עובדים מול ארגונים גדולים שנוטים להתעכב בתשובתם, אפשר לכוון לאזור ה-40 ימים.
אפשרי ואף רצוי! הצעה בנראות גרפית טובה היא ערובה למקצועיות והרצינות שלכם, מרשימה יותר וגם מונעת העתקות ועריכה של הקובץ.
אם מדובר בעסקה חייבת במע"מ, עליכם להבהיר שהמחיר המוצג כולל מע"מ או שיש להוסיף אותו כחוק.
נסו אותנו!
תזכורות על משימות, וידוא שהמשימה בוצעה ותיקתוק משימות – הכירו את משרד אונליין, מיקור חוץ אנושי לניהול משימות!
עשרות מומחים בפריסה ארצית לשרותכם
אידאלי לעסקים קטנים-בינוניים, עמותות וסטרטאפים
שירות אישי וממוקד לעסקים בכל רחבי ישראל
עשרות המלצות מלקוחות ותיקים (מעל שנה)
ניסיון בתחומי השיווק והמכירות ללקוחות B2B ו B2C
ניסיון עם כלל התוכנות לניהול משרד והנהלת חשבונות
שירותי משרד